SocBiz Kaffeetasse 1 – eine gute Tasse Kaffee und 5 Minuten zum Lesen – hier sind ein paar interessante Artikel, die mir in den letzten Tagen aufgefallen sind:
Forrester and Yammer: Social in the Enterprise
Zusammenfassung eines Yammer/Forrester webinars von Matt Maher
Defining business value for a social enterprise effort is easier than other knowledge manager efforts.
Video is the new killer content
Social cloud platforms have higher user adoption
The sales department is the place to start our company’s social adoption
Social Business Murmeltiertag
Ein älterer Artikel von Tim Miksa
Wie also ist zu erklären, dass sich das Management so schwer tut, die strategische Chance zu ergreifen und die notwendige Modernisierung der Zusammenarbeit im Unternehmen voranzutreiben?
Yammer: The Open & Connected Workplace: An Introduction
Yammer starts a News series about how they’ve built Yammer’s messaging system to be open, and how customers have benefited from collaborating in the open. Read part one..
Demolishing the Social Hype
The goal of social business is not to be good or even the ‘best’ at social media. It’s the opportunity to be a better business because of social media.